För en timme sedan kom Silvia och Teo hem igen efter att jag fått leva rövare i lägenheten sedan 10/3. Teo hade på sig simglasögon under middagen och Silvia berättade om deras resa - först till USA och sedan till hennes mammas strandhus i södra Toscana. Mamman har sedan följt med tillbaka till Rom och steg nyss in genom ytterdörren med sin stiliga pojkvän. Silvia ska bjuda dem på middag så min tvätt behövde flyttas in på mitt rum från vardagsrummet så att det skulle se lite snyggare ut. En kvart efter överflyttningen kom Silvia in i mitt rum med ett par rosa trosor som jag inte lyckats få med mig, vilket hon fann underhållande.
 
Mamman och pojkvännen började exalterat ropa olika nationaliteter när de skakade min hand. "Tysk? Holländsk?" trodde pojkvännen men mamman avbröt "Svensk såklart, du är för trevlig för att vara tysk." "Ja men såklart!" instämde pojkvännen. Sen följdes de åt tillbaka in i vardagsrummet. Teo kom tillbaka och satte sig på min säng och frågade mig saker på italienska. Jag tror att han frågade vad jag gillar för något. Har aldrig varit mer besviken över att jag misslyckats med min kurs i italienska.

Kommentera

Publiceras ej