Den lärare som varit minst organiserad och haft minst struktur under terminen visade sig vara en av de med störst hjärta. Efter att jag skrivit klart tentan bad hon mig komma tillbaka när alla var klara så att vi kunde "rätta" den tillsammans, men inte förrän hon frågat mig flera gånger om hur jag mådde. När jag kom tillbaka sa hon att jag var godkänd och att jag kunde få höja betyget muntligt om jag ville. En riktig stjärna, både hon och jag, helt enkelt.
 
Under eftermiddagen skrev jag tenta med Dr. Aldo Paparo (den gulligaste professorn av alla) som hoppade omkring i salen och leende hyschade folk och tjuvläste deras svar genom att stå precis bakom dem när de skrev. Han avbröt också alla mitt i skrivandet för att berätta att man kunde få poäng för allt "statsvetenskapligt" man skrev, oavsett om det var svar på den specifika frågan eller inte. 
 
Under kvällen kom mina kompisar hit på kvällsfika. Varje gång jag träffar dem inser jag hur roliga de ändå är och att det är lite sorgligt att jag inte orkat umgås så mycket med dem som jag velat. Sånt är livet. Imorgon kommer pappa hit för att förgylla helgen.  

Kommentera

Publiceras ej