Min narcissistiska professor i Sociology of Terrorism var märkbart irriterad över att jag var så lugn under tentan. Av 33 personer var jag nummer sju men alla före mig pratade så mycket att jag ändå fick vänta i två timmar på min tur. Jag svarade sakligt, men kanske uppfattades jag som oentusiatisk vilket besvärade professorn när han ställde frågor om sin egen bok som han ju själv tycker är det mest intressanta som någonsin skrivits. Samtalet, till skillnad från de innan, varade i knappt två-tre minuter. I korridoren efteråt stoppades jag av en student i samma klass som förbryllades över att jag inte 'vägrat' mitt godkända betyg för att försöka höja det till 30/30. Mina teorier om att betygen spelar väldigt stor roll bekräftades av henne, men också av den arga student som stormade ut ur salen efter att ha fått ta emot 29/30 som betyg.
 
Resten av dagen har jag lagt på att skriva och imorgon blir det mer tentaplugg inför torsdagens två tentor. 

Kommentera

Publiceras ej