Åkte till flygplatsen i smyg för att möta upp pappa men när jag kom fram ringde han och berättade att avstigningen var försenad eftersom en man på planet grimatiserat så provocerande åt en flyvärd att polis tillkallats. Till slut fick alla lämna flyget, förutom denna mycket märkliga man som polisen fick ta hand om. När pappa kom till ankomsthallen ringde han mig och jag skuggade honom samtidigt som jag gav instruktioner via telefon var han skulle gå  osv innan jag gick ikapp honom och erkände mitt bus.
 
Likt ett kidnappningsoffer i en actionfilm försökte han sedan memorera varje hörn vi svängde runt för att kunna ta sig tillbaka på egen hand på söndag. På tåget var vi djupt inne i ett samtal när en man på andra sidan gången nös så kraftigt åt vårt håll att vi båda sprejades med snor. Tydligen betyder besök av förälder att en främmande varelse behöver kränka min integritetszon med ofräsch vätska.
 
Väl hemma i mitt kvarter tog vi en sväng förbi Carrefour innan vi gick hem till Via Filippo Civinini och drack te och åt mackor och pratade fram till ett på natten. 
 
Han ville egentligen göra vad han kallade "Einstein-posen" men jag tyckte att det här gav en mer konsekvent helhetskänsla.
 
"Om jag hade hittat det här i Sverige hade jag definitivt köpt det!"

1 kommentarer

Clara från skövde

19 May 2019 18:36

tycker pringlesincidenten visar på din pappas tendens att vilja ha mycket av allt. påminner mig om "alla ska ha pizza!" haha

Svar: Haha schysst parallell!
rebulus.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej